Egészséges élet

Egészséges élet

6+1 részre szedett cikksorozatunk segít Önnek rávilágítani, hogy miket tehet az egészséges életért, akár anyagi ráfordítás nélkül, ingyenesen, csak a szokásaival és hozzáállásával. Az egészséges élethez csak akaraterő, kitartás szükséges.

Bevezető

Ha azt mondjuk, hogy “egészséges élet“, akkor többen sajnos utópisztikus, elérhetetlen, megvalósíthatatlan dolgokra gondolnak, például:

Saját tulajdonú bio-kertre a Föld másik, levegő szempontjából kevésbé szennyezett oldalán. Ez a birtok permetezőszer nélküli, csak valódi, génmódosítást nem tartalmazó növényekből álló óriási üvegházzal végett terület. Több kertészünk naponta küldi át repülőgéppel, speciálisan 10 fokon tartott tárolókban, ásványi anyagban gazdag, (tiszta)friss, egészséges zöldségeket, hogy a lehető legjobb minőségben jusson el hozzánk. A külön szakácsaink a lehető leghatékonyabban dolgozzák finom ételekké, lehetőleg minél alacsonyabb hőfokon, hogy a vitaminok ne vesszenek el…

Bármilyen hihetetlenül hangzik, de csak ettől kizárólag nem lehetnénk egészségesek, mert az életvitelünknek (és gondolatainkat) is olyanná kell lenni, ami tartalmaz szellemi pihenést, testmozgást és kellő alvást.

Ha mindez adott, még mindig betegeskedhetünk a sok stressz, káros lelki hatás miatt. Elég csak a sok luxuskörülmények között élő sztárra, milliárdosokra gondolni, akik sokat betegeskednek. Miért? Mert nem tesznek érte, hogy egészséges életet éljenek. Vagy ha tesznek is, csak látszólag, a fejükben, hozzáállásunkban nem úgy viselkednek, mint aki egészséges szeretne lenni. Annak csak látszólag van értelme, ha valaki heti 1 alkalommal fitness terembe jár, és minden nap dohányzik, iszik, alig alszik, és gyors éttermi ételeken él, rendszertelenül táplálkozik, akár még fogyókúrázik is…

Egy átlagos magyar állampolgár is megteheti, hogy a fenti példák megvalósítása nélkül is egészségesen éljen.

Következzen most a pontokba szedett iránymutatás, fontossági sorrend nélkül, hogy mire figyeljünk, ha egészségesen szeretnénk élni:

 

1. Étkezés, táplálkozás, evés, ivás:

Együnk naponta valamilyen gyümölcsöt reggel. Nem kell drága növényekre gondolni: fogyasszunk mindig a nagy választékban kapható, szezonális (ezért a legkedvezőbb árú, de mégis egészséges, vitamindús) gyümölcsöt, például almát, vagy ami éppen kapható. Törekedjünk rá, hogy mindig friss legyen. Frissességét a gyümölcs illatából és keménységéből tudjuk megállapítani. Beszerzési helye: piac, nagyobb bevásárló központunk, esetleg saját kertünk.

tovább a teljes cikkre>>>

2. Testmozgás, sportolás:

Ha nincs időnk, lehetőségünk sportolni, naponta legalább 3/4 órát sétáljunk zöldövezeti, jó levegőjű részeken, vagy ahol van lehetőségünk. A rendszeres séta is megdolgoztatja az izmainkat, hiszen ez a cél. Ez kortól függetlenül egészséges.

Aki nagyobb teljesítményre vágyik, az sportoljon heti legalább 2-3 alkalommal 1-2 órát valamit, szinte mindegy hogy mit:

tovább a teljes cikkre>>>>

3. Alvás, pihenés:

Napi szinten legalább 5-6 órát aludjunk azonos időben, de 6-9 lenne az optimális mindenki számára. Fontos a rendszeres alvás, hiszen ha több nap egymás után nagyon keveset alszunk, csak emiatt is legyengülhet a szervezetünk, és jobban ki vagyunk téve a megbetegedésnek.

Aktív sportolás esetén ennél picit több alvás és napi legalább 4-5 alkalommal étkezés szükséges, hiszen attól fejlődik a szervezetünk.

tovább a teljes cikkre>>>>

4.relaxálás stressz mentes élet:

Ez a rész talán fontosabb, mint az előzők, és nehezebb is megvalósítani: ha nem tudunk, tanuljunk meg relaxálni, kikapcsolni, lelassítani az agyunkat egy picit, és ezt tegyük meg napi legalább 1, de inkább 2-3 alkalommal, akár 10-20 percekre is. Hogy mi értelme ennek az “időpocsékolásnak” tűnő dolognak? (Csak az teheti fel így a kérdést, aki még soha nem érezte meg a relaxálás sok előnyét, és hátrány nélküli dolgait.)

tovább a teljes cikkre>>>>

 

5. Társas kapcsolatok:

Gondolom Ön ennél a résznél már végképp nem érti: ennek aztán mi köze az egészséges élethez? A válasz pedig túl egyszerű, hogy sokszor belássuk: a minket körülvevő emberek sokkal nagyobb mértékben befolyásolják az életünk alakulását, mint ahogyan azt hinni mernénk. Lehetőségek: 

Nézzük azt az esetet, amire szinte mindenki vágyik: egy olyan társ, akivel testileg, lelkileg, érzelmileg, emberileg kölcsönösen összeillünk, kiegészítjük egymást, és ezen felül a barátok is vagyunk. Mindketten optimisták vagyunk, és ezáltal biztatjuk, segítjük egymást: nincsenek elérhetetlen célok, minden sikerül, maximum nem elsőre, vagy nem másodikra. Sajnos kevés ember talál ilyen társat, akivel egymást segítve boldog lenne, és ezért fejlődne.

tovább a teljes cikkre>>>>

6. Összefoglalás, áttekintés:

A fentiekben biztos olvasható pár olyan rész, amiről Ön nem hallott, vagy nem hisz/hitt benne, esetleg butaságnak is tartja. A legtöbbjüket kipróbálni nem nagy költség, nem sok idő, sokszor csak hit kérdése, viszont sokat nyerhetünk: egy új, teljesen egészséges, tiszta friss életet.

tovább a teljes cikkre>>>>

Egészséges élet

__________________________________

Hozzászólás a Facebookon