FIATALÍTÓ SEJTVITAMINOK

FIATALÍTÓ SEJTVITAMINOK

 

PÓTOLJUK A LEGFONTOSABBAKAT!

Mai életformánk mellett igen gyakori a magnézium hiány, ami a stresszre való érzékenységet, és a fizikai teljesítőképesség csökkenését, szívritmus zavarokat, sőt pánik rohamokat . A magnézium rendszeres vagy kúraszerű szedése nem csak a fenti állapotokat rendezi, hanem csökkenti a gyulladáskészséget és sok betegség kialakulását is megelőzi.


Gyakori eltérés a folsavhiány, amely a szívkoszorúér megbetegedések kockázatát növeli. A kompenzálás a zöld félék (spenót, sóska, brokkoli, saláta…) naponkénti fogyasztásán kívül a folsav szedéséből áll. (A jelenlegi kutatási adatok szerint a folsav kiegészítés szinte az egész társadalom számára és élethosszig szükséges lenne, ezért néhol már a kenyeret folsavval dúsítják.
A sejtregenerálás legfontosabb része az antioxidáns vegyültek (béta-karotin, E-vitamin, C-vitamin, cink, szelén, flavonoidok…) nagyadagú bevitele. Ezekhez természetes formában a sárga és piros színű zöldségfélékből (sárgarépa, sütőtök, cékla, paradicsom…) és gyümölcsökből (málna, ribizli, meggy, , dinnye, eper…) juthatunk. De étrend kiegészítőket is szedhetünk ősztől tavaszig.

 

FIATALÍTÓ SEJTVITAMINOK

FIATALÍTÓ

Q1-vitamin (NADH)
A sejtekben zajló energiatermelés egyik fő támogatója. Elősegíti a Q10-enzim „aktiválását” is. Ezenkívül az idegsejtekben történő dopamin- és adrenalintermelést fokozza. Ezek felelősek a megfelelően összehangolt idegi szabályozásért. Csökkent termelődésük nagyfokú fáradékonyságot, levertséget, memóriaromlást és mozgáskoordinációs zavart idéz elő. Hiányában romlik az izomerő, a szívizom teljesítménye és az immunaktivitás is, felgyorsulnak az öregedési folyamatok.


Q10-vitamin
A Q10-vitamin 35 éves kor felett jelentősen kisebb adagban termelődik a sejtekben. Hiányában drasztikusan csökken a szervezet teljesítménye, halmozottan pusztulnak el a szívizom, a vese, a lép, a tüdő és a máj sejtjei, azok regenerálódása pedig jelentősen lelassul. Eleinte ezért energiahiányos állapot, levertség, erőtlenség, csökkent teljesítőképesség, leromlott ellenálló képesség, majd tartós Q10-vitamin-hiányban már akár szervi elváltozások is keletkezhetnek. A vitamin kúraszerű szedése intenzíven csökkentik a nehézlégzéssel, légszomjjal, rendetlen, heves szívdobogással, szédüléssel, álmatlansággal járó tüneteket.

Pycnogenol (P-vitamin)
Elsősorban a gyümölcsök és növények héjában, maghéjában, bőrében vagy kérgében fordul elő. Hasonló hatású, mint a fenti két vitamin, ezért előszeretettel használják szív- és érbetegségek megelőzésére, daganatvédő szerként és immunerősítőként.

L-carnitin
Leginkább a sportolók között elterjedt táplálékkiegészítő, melyet a teljesítmény fokozására, az izomerő javítására használnak. Ám csak kevesen tudnak szív- és érvédő , melynek köszönhetően hatékony kiegészítő lehet magas vérnyomás és érelmeszesedés esetén. Olasz kutatók az L-karnitint szedő férfiak között a megtermékenyítő képesség, a memória és a szellemi teljesítmény javulását is megfigyelték.

Anti-aging orvoslás
A megelőzést hangsúlyozó, egészséges életmódra nevelő anti-aging mozgalom mellett kifejlődött egy ehhez kapcsolódó orvoslás is.
Az anti-aging medicina (AAM) célja, hogy a korral járó leépülési és működési zavarokat okozó betegségeket időben felismerje, lelassítsa és kezelje.

Fő terápiás eszközei:

  • táplálkozásterápia, diéták
  • salaktalanító kúrák, orvosi gyógyböjt
  • akupunktúra, akupresszúra, neurálterápia,
  • homeopátia, Bach virágterápia
  • kiropraktika, manuális medicina
  • mozgásterápia, gyógytorna
  • gyógy-és más speciális masszázsok
  • vitamin-és ásványi anyagterápia, aminosavak és bioaktív anyagok pótlása
  • hormonális kiegyensúlyozás – természetes hormonpótlás
  • kozmetológia és plasztikai beavatkozások
  • stresszoldás, pszichoterápia…

10 ANTI-ANGING TIPP:

  • együnk rendszeresen és naponta többször friss zöldséget, gyümölcsöt
  • állati zsírok helyett hidegen sajtolt növényi olajokat használjunk
  • hetente 2-szer együnk fehérhúst és 2-szer halat vagy tenger gyümölcseit
  • fogyasszunk naponta erjesztett tejterméket (tejsavót, írót, joghurot, kefirt, túrót, sajtot)
  • kerüljük a tartósított és iparilag módosított élelmiszereket, italokat
  • keveset sózzunk, helyettük friss vagy szárított fűszereket használjunk
  • keveset cukrozzunk, édesítésre inkább mézet alkalmazzunk
  • fehér liszt helyett a teljes kiőrlésűt válasszuk – kenyér, pékáru és formájában is
  • legalább napi 2-2,5 liter vizet, gyógyteát, hígított gyümölcslevet igyunk
  • csak ritkán és kis adagban igyunk alkoholt és kávét

__________________________________

Hozzászólás a Facebookon