GLYX-DIÉTA

 
GLYX-DIÉTA
 
Mit javasol?
Alacsony glikémiás indexszel rendelkező ételek fogyasztását írja elő. A GI-, vagy GLYX-index pedig pontosan azt mutatja meg, hogy mennyire emeli meg egy-egy élelmiszer a vércukorszintet. Minél gyorsabban’emeli meg egy étel a vércuk­rot, annál inkább kerülendő. A GLYX-skála 0-tól 100-ig tart, amelyen az alacsony, tehát 50 GLYX alatti ételek fogyasztása javasolt.

 
Mit ígér?
A GLYX hosszú távon jelent fogyást. Egy amerikai kutatás szerint az alacsony glikémiás indexszel rendelkező ételeket evő csoport testtömegének 10,4 százalékát adta le.
 
Hatásmechanizmusa
Aki Marion Grillparzer GLYX-diétáját követi, há­rom nap leveskúrával kell kezdenie, majd egy zsír­égető ételekből összeválogatott egyhetes étrend következik. A gyakorlatban a GLYX alapját a gyü­mölcsök, a zöldségek és a teljes kiőrlésű gabonák képezik.
 
Előnyei
Alapvető étrendváltoztatást jelent, mivel sok rostos táplálékot ajánl, fokozza az bélműködést, ugyanakkor nem jelent koplalást, mert az ételek telítenek.
 
Hátrányai
A GLYX-index megállapítása egy-egy étel eseté­ben nem mindig egyszerű, s azok elkészítése so­rán is változhat.
 
Kinek javasolt?
A GLYX-diétát bárki követheti, hiszen nincs éhe­zés és tápanyagmegvonás.
 
Kinek nem javasolt?
Bárki végezheti.
 
Mit mond a dietetikus? 
A glikémiás indexet befolyásolja az étel elkészí­tésének a módja, illetve az is, mivel fogyasztják együtt (például egyéb étel, öntet, gyógyszerek). Önmagában félrevezető lehet a módszer, hiszen például a kacsazsírnak nagyon alacsony az indexe, de energiatartalma nagyon magas.
 

__________________________________

Hozzászólás a Facebookon