Stroke megelőzés

Stroke megelőzés

Szakértők szerint a cukorbetegség, elhízás, magas vérnyomás, dohányzás és a magas koleszterin szint mind kiváltó okai lehetnek a strokenak. Ennek tudatában miért ne fogyasztanánk olyan élelmiszereket, vitaminokat, melyek jótékony hatásaik révén segíthetnek megelőzni a bajt.

1. Omega-3 zsírsavak (DPA)
Ezt a fajta zsírsavat legkönnyebben a halhúsban és halolajban találhatjuk meg. Bizonyított tény, hogy a DPA zsírsav felgyorsítja az anyagcserét, serkenti a sejtek növekedését és csökkenti a gyulladást. Nem csak a szív egészségére van jó hatással, hanem az agysejteket is táplálja. Ezt a fajta zsírsavat megtalálhatjuk még a tengeri ételekben és a fűvel táplált marha húsában is. Mint tudott, az alkohol nagyban gátolja a zsírsav felszívódását, azért érdemes kerülni az alkoholtartalmú italokat.

2. Kakaó
Te is megszállottja vagy egy jó bögrényi friss és meleg kakaónak? Akkor jó hírünk van, ugyanis egy 11 éven keresztül folytatott angliai kutatás kimutatta, hogy azon brit állampolgároknál, akik napi 100 g minőségi feketecsokoládét fogyasztottak kisebb volt a stroke kialakulásának esélye. Hangsúlyoznám, hogy nem mindegy a csokoládé/kakaó minősége, válasszunk minimum 70%-osat.

3. Rostok
Az ajánlott napi rostmennyiség nőknek 25 gr, míg férfiaknak 38 gr, de ezt azért valljuk be, elég nehézkes betartani. A rost egyszerre képes csökkenteni a vérnyomást és a koleszterinszintet, emellett pedig hosszú ideig okoz teltségérzetet. Nem csak teljes kiörlésű dolgok által juthatunk rosthoz, fogyasszunk minél több almát, babot, bogyókat, sárgarépát, zellert, citrusféléket, dióféléket, zabpelyhet.

4. Kálium
A kálium kulcsfontosságú a szív egészségének kérdésében, olyannyira, hogy kálium hiányában a szívünk tulajdonképpen képtelen lenne verni, mivel ez az anyag szükséges az idegek megfelelő kommunikációjához és kapcsolatához. A kálium serkenti a vérszállítást, támogatja az izmokat és elősegíti a veseműködést. Táplálék kiegészítőként, de akár természetes formában is pótolhatjuk a káliumhiányt. Kitűnő káliumforrás a banán, avokádó, joghurt, édesburgonya, narancslé.

5. Folsav
A folsav egy esszenciális B vitamin, ami segíti az aminosavak lebontását, hiánya fokozza a stroke kialakulását. Folsavat megtalálhatjuk az avokádóban, brokkoliban, kelbimbóban, babban, dióban, borsóban, spenótban, és zöld levelű zöldségekben.

Következtetésképpen elmondhatjuk, hogy elsősorban a szívünkre és érrendszerünkre kell nagyon odafigyelnünk, hiszen ez is közrejátszik a stroke kialakulásában. Ügyeljünk a testsúlyunkra és mozgassuk át rendszeresen a testünket, hiszen az oxigénben dús vér felüdíti szervezetünk sejtjeit.

Forrás>>>>

__________________________________

Hozzászólás a Facebookon