MIÉRT KELL MINDEN ESTE MEGMASSZÍROZNI TALPUNKAT?

MIÉRT KELL MINDEN ESTE MEGMASSZÍROZNI A TALPUNKAT?

Bár lábaink nap, mint nap meglehetősen sokat dolgoznak, mégis sokszor testünk legkevésbé kényeztetett részei. Azonban napi pár perc odafigyeléssel Ön is sokat tehet lábai és egész szervezete egészségéért.

A különböző kultúrákban eltérő, de hosszú időkre visszatekintő hagyománya van a talpmasszázsnak. A kiegészítő és alternatív medicina előszeretettel alkalmazza az egészség megőrzése céljából.

A reflexológia egy ősi gyógyító módszer, melynek alapjául azok a reflexológiai pontok szolgálnak, amik különböző hatással vannak a szervekre és mirigyekre. Ezek a pontok a talpon, bokán, ujjakon és a láb felsőbb részein találhatók. A kezelés során ezekre a pontokra fejtenek ki nyomást a hozzáértő szakemberek.

Maga a kezelés kifejezetten kellemes érzés és sokak szerint az általános egészségi állapotot is javítja.

A lábmasszázs 10 legfontosabb hatása a reflexológia szerint

1, Segíti a nyugodt alvást

A lefekvés előtti lábmasszázs javíthatja az alvást. A nyugtató és pihentető masszázs hatására a test ellazul, javul a keringés és az idegek megnyugodnak. Mindez pedig elősegíti a jobb alvást.

Bizonyos akupunktúrás pontok masszírozása elősegítheti a pihentetőbb alvást.

a, üljön le és tegye a lábfejét a térdére
b, a hüvelykujja segítségével nyomkodja meg a nagylábujja alsó részeit
c, mindkét ujját 1 percig masszírozza
d, ezt követően masszírozza a talpát 10 percig kókuszolaj vagy olívaolaj használatával

2, Javítja a vérkeringést

A mozgásszegény életmódnak köszönhetően, a legtöbb ember nem használja megfelelőn lábizmait, amin csak rontanak az elegáns, de szűk cipők, magas sarkú lábbelik.
Napi 10 perc masszázzsal azonban jelentősen javítható a láb keringése.
A lábmasszázs ráadásul segíti a nyirokkeringést, ami megelőzheti a visszerek kialakulását. Emellett persze nagyon fontos a kényelmes cipő viselete is.
Öntsön kevés masszázs olajat a tenyerébe és finoman masszírozza át vele lábait. Ez után határozott mozdulatokkal, de gyengéden dörzsölje át lábfejét a bokától egészen a lábujjakig.
Végül finoman masszírozza át vádliját is.

3, Segíti a relaxációt

Egy hosszú, kemény és fárasztó nap után a talp és lábmasszázs kiválóan elősegítheti egész teste ellazulását, főleg, ha napközben sokat álldogált és lábai bedagadtak.

Miért kell minden este megmasszíroznia a talpát?
Miért kell minden este megmasszíroznia a…
A megfelelően elvégzett talpmasszázs növelheti energiaszintjét és csökkentheti a stressz és fáradtság tüneteit.

Egy 5-10 perces lábmasszázs lefekvés előtt egész közérzetét javíthatja. Használjon langyos kókusz, olíva vagy mustárolajat a masszázshoz.

4, Harcol a depresszió ellen

Reflexológiával és talpmasszázzsal segíthet megelőzni a depresszió kialakulását. Egy 2010-es tanulmány azt találta, hogy a nyugtató kéz és lábmasszázs segít megbirkózni a hozzátartozó halálát követő gyászidőszakkal.

A talp bizonyos részeinek (a nagy lábujj környékén) masszírozása a reflexológia szerint közvetlenül hat az idegrendszerre, így segít a depresszió enyhítésében.

5, Fájdalomcsillapító

A reflexológia szerint a talp egyes részeinek masszírozásával enyhíthető a fejfájás, migrén, nyaki fájdalom, hátfájás, stb.

A migrén kezelésére például a bokák masszírozása ajánlott, míg a nyakfájás kezeléséhez a lábujjakat kell masszírozni.

6, Egészségesebbé varázsolja lábait

Akár napi 5 perc masszázzsal is egészségesebbé varázsolhatja lábait, erősítheti és rugalmasabbá teheti bokáit, megelőzheti a sérüléseket.

7, Csökkenti a lábdagadást

A terhesség alatti rendszeres lábmasszázs segítségével csökkenthető a lábdagadás kialakulása, ami igen gyakori, főleg az utolsó trimeszterben. Ilyenkor fontos, hogy ne saját magának végezze a masszázst, hanem kérje meg párját vagy forduljon szakemberhez.

A megfelelően végzett lábmasszázs csökkenti a folyadék felhalmozódását és segíti annak kiürülését a szervezetből.

8, Nyugtalan láb szindróma

A nyugtalan láb szindróma egy neurológiai rendellenesség, mely megzavarja a nyugodt alvást és pihenést.

A kókuszolajos láb és talpmasszázs javítja a vérkeringést, ellazítja az idegeket és segíti az éjszakai nyugodt alvást.

9, Csökkenti a vérnyomást

Korábbi tanulmányok is azt mutatták, hogy a szakszerűen végzett reflexológiai kezelés szignifikánsan csökkentheti a vérnyomást és a vér triglicerid szintjét.

__________________________________

Hozzászólás a Facebookon