Étkezés, táplálkozás, evés, ivás

 

Étkezés, táplálkozás, evés, ivás:

  • Együnk naponta valamilyen gyümölcsöt reggel. Nem kell drága növényekre gondolni: fogyasszunk mindig a nagy választékban kapható, szezonális (ezért a legkedvezőbb árú, de mégis egészséges, vitamindús) gyümölcsöt, például almát, vagy ami éppen kapható. Törekedjünk rá, hogy mindig friss legyen. Frissességét a gyümölcs illatából és keménységéből tudjuk megállapítani. Beszerzési helye: piac, nagyobb bevásárló központunk, esetleg saját kertünk.

  • Együnk olyan ételt napközben, ami zöldséget, rostokat tartalmaz, például főételhez zöldségköretet, uzsonna vagy vacsora előtt nyers répát, uborkát, paradicsomot, ki mit szeret, nagyon sok lehetőség van szerencsére. A napi rost fogyasztás jót tesz az emésztésnek, bélműködésnek.
  • Minden nap reggelizzünk valamit (akár reggeli miatt inkább kevesebbet aludjunk, de együnk), és lehetőleg 18-20 óra után ne együnk semmit, maximum gyümölcsöt. Pár hét alatt beáll a szervezetünk erre, és nem leszünk éhesek késő este, így a teli has miatti esetleges rossz alvás megszűnik. Ha valaki azt mondja, hogy csak teli hassal tud jól aludni, majd belátja, hogy csak egy szokás volt, és üresebb hassal jobban pihen.
  • Próbáljunk meg minél változatosabb ételeket fogyasztani, kombináljuk a lehetőségeket! Ha hétvégén elkészül egy nagy adag hús, akkor lehetőleg két egymást követő alkalommal különböző köretet együnk hozzá, vagy még ez között fogyasszunk másfajta ételt. Lehetőleg 2 alkalomnál többször ne együnk ugyanolyan ételt, bármennyire is finom. Tehát ha nagy mennyiségű étel készül el, akkor is főzzünk másnap valamit, hogy ne csak 1 fajtát együnk napokig.
  • Igyunk reggel felkelés után legalább 3-5-8 dl vizet (esetleg teát)! Aztán pár héttel később, ha ez már megszokottá vált, lehet növelni az adagot. Eleinte fura lehet, biztos van akinek nem fog jólesni, de a szervezetének nagyon jót tesz, hiszen ezzel “beindítja a motort”, tisztítjuk a szervezetünket reggel. (Kedves lányok, nők, asszonyok! Kérlek benneteket, hogy a saját érdeketekben gondoljátok át, hogy megéri-e azért reggel nem inni folyadékot, vagy minimálisat, mert kellemetlen iskolában/egyetemen/munkahelyen kijárni a WC-re. Melyik a fontosabb számotokra: a saját egészségetek, vagy az a pár perces “elvesztegetett idő” esetleg “kellemetlenség” ami ezzel jár egy nap? – Ez a rész azért íródott külön, mert a legtöbb női ismerősöm körében ez a nagy “indok”, miért nem isznak reggel folyadékot.)
  • Lehetőleg minél kevesebb cukros üdítőitalt, kávét, mesterséges energiaitalt fogyasszunk. Sajnos a boltban kapható rengeteg fajta üdítőital, kóla, amit én csak “fekete méreg”-nek hívom, nem tesz valami jót, ha rendszeresen isszuk, még ha cukor- és koffeinmentes, akkor sem. Szokjunk rá inkább az ásványvízre, normál vízre. Nem kell lemondanunk semmilyen kedvenc kólánkról vagy üdítőnkről, csak heti maximum 1-2 alkalommal igyunk, és lehetőleg utána fogyasszunk nagyon sok tiszta(friss) fizet, hogy kitisztítsuk a nem kívánt (mű)anyagoktól a szervezetet.
  • Ha lehetőségünk van rá, igyunk heti 2-3 nap 2-3 dl rostos gyümölcslevet. Hatékonyabb a szervezetnek, ha 3 napon át 3 dl rostos üdítőt kap mondjuk délután, mintha 1 liter 1 nap. Ha már nem iszunk gyümölcsleveket, ne is igyunk cukros üdítőitalokat sem inkább, mert az csak ront a helyzeten. Ha napi rendszerességgel sok egészségtelen “kólaszerű” italt iszunk, a szervezetünket megterheljük sok felesleges munkával. Ha a szervezetünk tudna beszélni, biztosan nem kérné, hogy “kérlek igyál még több agyonreklámozott üdítőitalt”.
  • Próbáljuk ki, hogy a teát, vagy egyéb általunk készült italokat cukor helyett mézzel, vagy csak tisztán, magában isszuk. Mézek közül lehetőleg akácmézet fogyasszunk, de ízlés szerint lehet más is.
  • Havonta vagy két hetente egyszer, 3-5 napig ne együnk húst, csak zöldségeket, gyümölcsöket, sajt vagy tojás ételeket. Ez arra jó, hogy garantáltan változatos az étrendünk. A nyári nagy melegben akár jobban is eshet egy hideg gyümölcsleves, mint egy forró gulyásleves. Ezt a 3-5 napos időszakot érdemes megtervezni előre, bevásárolni több zöldséget, gyümölcsöt. Ezzel nem leszünk vegetáriánusok, csak “kedveskedünk az emésztésünknek, gyomrunknak”, kevesebb munkát adunk neki. Egy nyersebb marhahús jóval tovább van a szervezetben, mint a friss gyümölcs. Ezt a fenti 3-5 napos részt lehet úgy is tekinteni, mint valami egyszerűsített méregtelenítés, a szervezet pihentetése.

 

 

Étkezés, táplálkozás, evés, ivás:

__________________________________

Hozzászólás a Facebookon